Neon Bracelets

Image
Deze leuke neon armbandjes zijn zeer gemakkelijk om te maken en je kan ze met veel dingen combineren. Hiervoor heb je niks nodig uit een winkel, normaal heb je al het materiaal in huis!
Wat heb je nodig? Als touw heb ik simpelweg touwtjes van winkelzakjes en juwelenzakjes gebruikt (het best gebruik je witte touwtjes die al eens gevlochten zijn zoals op de foto hieronder) Voor de neonkleur eraan toe te voegen, heb je alleen maar fluostift nodig!
Ook heb je doorzichtige nagellak, ijzerdraad en slotjes nodig.
Image
ImageImage
(Ik gebruik i.p.v. ijzerdraad, keukenijzerdraad omdat het wit minder opvallend)
STEP BY STEP

Step 1.  Neem een stukje touw en kleur het in met een fluostift (kleur naar keuze),
de lengte van het touwtje : omtrek van je pols
Image
Step 2. Werk het af met een dunnere fluostift zodat er geen wit plekje overblijft.
Image
Step 3. Neem je doorzichtige nagellak (ik heb doorzichtige nagellak met glinsters van Rimmel, het best neem je een nagellak die snel droogt) en ga ermee over het touwtje zodat er een laag nagellak op ligt. (dat doe je zodat het touwtje sterker wordt en de fluostift er niet kan afgaan)
Laat je armbandje ongeveer 5 minuutjes drogen.
Doe dit met 3 touwtjes
Image
Step 4. Nu heb je 3 fluo touwtjes met een nagellaklaagje
Image
Step 5.  Om de drie touwtjes aan elkaar vast te maken heb je een rekkertje nodig.
(best een gekleurd rekkertje dat past bij je fluokleur, bv. hier heb ik een geel rekkertje gebruikt)
Image
Step 6. Vlecht nu de drie touwtjes tot 1 dikkere vlecht en maak hem vast met een nieuw rekkertje.
Image
Step 7. Je bent bijna klaar, het enige wat je nu nog moet doen is er een slotje aan bevestigen.
Dat kan je op verschillende manieren doen. Hoe heb ik het gedaan: Ik stak het keukenijzerdraadje door het gaatje aan mijn slotje en deed hetzelfde bij mijn haakje. Dan bevestig je het keukenijzerdraadje met je haakje aan het ene uiteinde van je armabandje en je doet het zelfde met je keukenijzerdraadje waar je slotje aan vastzit. Zorg ervoor dat je keukenijzerdraadje goed vast zit (ik heb er nog een rekkertje rondgedaan om zeker te zijn)
Image
Je armbandje is klaar! Je kan er zoveel maken als je wilt in verschillende kleuren!
Ik heb nog een fluoroze en een fluoblauw armbandje gemaakt, veel plezier!
Image

Leave a Reply

