DIY Christmas Cards

Ik weet dat ik had gezegd dat ik tot 17 december geen enkele post meer zou posten, maar het is weekend en ik had wat tijd over… En  Kerstmis komt er aan! Allemaal naar de winkel om kerstkaartjes, maar zelfgemaakte kaartjes zijn altijd leuker dan kaartjes uit de winkel. En voor deze DIY gebruik ik iets speciaal… Ik spaarde al eventjes de blauwe papiertjes van mentosrepen (het blinkende papiertje onder de 1ste verpakkingslaag) omdat ik ze zo mooi vond, maar ik wist nooit wat ik ermee kon doen. Toen had ik het idee om er kaartjes mee te versieren enzo kwam er een hele DIY uit.  Take a look! :)

                          RESULT

foto-22
STEP BY STEP

PicCollage-1          PicCollage-2

1) HET KAARTJE

  • Neem een A4 papier en plooi het dubbel
  • Meet als breedte 12,5 cm en als lengte 10,5 cm
  • Knip zodat je kaartje die afmetingen heeft
  • Maak er zo nog één en plak deze twee dan aan
    elkaar dat je één stevig kaartje hebt


2) SNEEUWVLOKKEN MET MENTOS-PAPIER

  • Maak eerst een schets van je kaartje hoe dat jij wil dat het eruit ziet
  • Als je zeker bent van je figuur (bij mij een eland) teken je het op je kaartje
  • Neem je mentos-papier en wrijf erover met je hand zodat het goed glad is
  • Teken ook je sneeuwvlokken op een ander wit papier en knip ze uit
  • Knip reepjes uit je mentos-papier en plak het op je sneeuwvlokken
    ( het is wel wat prutswerk, maar na een paar keer lukt het al wat beter)
  • Zorg dat er geen wit plekje overblijft en je de vorm van je sneeuwvlok goed kan zien
  • Kleef dan je sneeuwvlokken op je kaartje

3) DE LETTERS

  • Trek linksonderaan met een latje lichte poltloodlijntjes
  • Teken dan je letters in potlood (Merry Christmas) op die lijntjes
  • Kleur ze in in het rood (of een andere kleur)
  • Gom de potloodlijntjes uit

Je bent klaar! Geef je mening!
Nog zo’n DIY met een heel ander soort kaartje?? Stem in ‘reacties’!

xxx Elise

Leave a Reply

