DIY x-mas decoration

Hi!
Woensdag is het al Kerstmis en iedereen loopt naar de winkels om cadeautjes, die drukke dagen had ik vrijdag en zaterdag.
Naast cadeautjes is kerstdecoratie ook super-belangrijk! Het huis en de kerstboom versieren vind ik één van de leukste zaken aan Kerstmis. Je huis versieren met zelfgemaakte spulletjes is natuurlijk nog leuker.
Mijn idee was eigenlijk om een kerstboom te maken uit karton en stof, maar omdat ik geen stofjes in huis had, moest ik iets anders bedenken. De oplossing = toiletpapier!
Wat heb je nodig?
– toiletpapier
– 
karton
– een schaar
– lijm
– een naald en witte draad

AfbeeldingStap 1: Knip een stuk karton  uit van ongeveer
16 cm lengte en 15 cm breedte.
Stap 2: Teken je figuur/kerstboom op je karton in stift of donker potlood.
Stap 3: Maak een gaatje bovenaan je figuur/kerstboom. (maak het gaatje groot genoeg)
Stap 4: Knip je figuur uit. Zorg ervoor dat je uit mooi uitknipt en de contouren goed zichtbaar zijn.
Stap 5: Knip stukjes toiletpapier uit en plak ze met lijm op het karton.
Stap 6: Neem je naald en draad en bevestig je witte draad aan je naald. Rol genoeg draad af zodat je niet midden in je figuurtje geen draad meer hebt.
Stap 7: Naai rond de contouren van je figuur.
Naai zo dicht mogelijk tegen het karton zodat de contouren goed zichtbaar blijven en je figuur mooi vorm krijgt. Als je klaar bent, maak je een knoopje en knip je de rest van je draad af.
Stap 8: Als je klaar bent met het naaiwerk, zie je dat er nog stukjes papier overblijft naast je draad.
Knip die stukjes aan de randjes af tot op de draad.
Maak het gaatje bovenaan terug zichtbaar en bevestig er een lintje/draadje aan.
xxx Elise