How to bake a muffin

foto-3
Hoe maak je gemakkelijk een lekkere muffin?
Een muffin maken is niet gemakkelijk. Dus kan je bij het maken wat meer hulp gebruiken, zoals een dr.oetker-muffinpakket! 
Vorige zomer had ik het muffingpakket al eens geprobeerd en de muffins waren bijna perfect! :)
Het is zo echt simpel en je bent klaar binnen een paar minuutjes met de bereiding!
Het enige wat je er nog aan hoeft bij te voegen is melk, olie en eieren!

foto-52         foto-54
Het dr.oetker-muffinpakket.                         Dit zit allemaal in de doos:
De bereidingswijze staat ook acher-            de deegmix, 12 vormpjes en de chocoladestukjes!
aan de doos.

foto-53        foto-55
Dit zijn de ingrediënten die je nodig          Plaats de 12 muffinvormpjes op een
hebt. Naast de deegmix, vormpjes              bakplaat. Verwarm de oven voor
en chocolade, moet je ook 2 eieren,           op 180° (elektrisch), 160° (hetelucht),
125 ml olie en 75 ml melk toevoegen.         2-3 (gas)

foto-56        foto-57
Giet de deegmix in een kom.                         Voeg er de eieren, de olie en de melk bij.
(grootste zak in dr.oetkerdoos)

foto-58        foto-59
Meng het geheel ca. 2 min. met de              Het deeg moet goed glad zijn zoals
mixer/klopper terwijl je de snelheid          de foto hierboven.
tot het maximum opdrijft.

foto-60       foto-61
Voeg er 1 eetlepel chocoladestukjes          Vul de 12 vormpjes tot 2/3 en strooi
bij en meng.                                                          er de rest van de chocoladestukjes over.

foto-62       foto-63
Nu mag de bakplaat in de oven en             Zo zien ze er uit na ca. 20 minuten in de
bak ca. 20 min.                                                   oven.

Prik ter controle met een mespunt in het midden van een muffin. De muffins zijn klaar wanneer er geen deeg meer aan het mes kleeft. Ze moeten mooi goudbruin gebakken zijn. Laat de muffins op het rooster afkoelen.

Deze hele bereiding staat ook nog op de achterkant v/d doos. Je houdt waarschijnlijk nog chocoladestukjes over, die kan je natuurlijk ook gebruiken om een warme chocolademelk te maken! :)
Veel bakplezier en smakelijk!
foto-49

4 thoughts on “How to bake a muffin

  1. Dina

    Lekker, ik ben gek op muffins. Maar ik maak ze het liefst zelf, zonder pakje. Door jou heb ik nu wel echt zin in bakken, dus ik zal eens kijken of ik alles in huis heb! :)

    Reply
    1. freetimefriends Post author

      Ik bak ook het liefst zelf, maar ik vond niet meteen een goed (en gemakkelijk) recept. Ik ben blij dat ik je het leuk vind en dat je zelf ook zin hebt in bakken! :)

      Reply
      1. izzyfoods

        als je nog op zoek bent naar een cupcakerecept; ik heb een basisrecept op mijn blog staan die je ook kan gebruiken voor gewone cake.

Leave a Reply

