AFTERNOON TEA

An afternoon tea with Vogue Elise's Choice
Een rustige, lange namiddag was net hetgene wat ik nodig had. Ik bedoel niet dat ik nooit tijd heb om te ontspannen of een drukbezette persoon ben die nooit een plaatsje vrij heeft in haar agenda, maar dit relax-namiddagje gaf me het gevoel dat ik eindelijk de tijd had om eens helemaal alles te pauzeren. Ik had mezelf beloofd dat ik deze namiddag wat ging studeren om me wat voor te bereiden op de examens die er al véél te vlug zullen zijn. De laatste tijd gebeurt het wel regelmatig dat ik mezelf verloochen en daar moet ik echt dringend mee stoppen, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. :)
Dus zat ik in de zetel met een zacht, wit dekentje terwijl ik mijn Elle’s en Vogue’s voor de zoveelste keer las en mijn Engelse ontbijt thee in de namiddag opdronk. Het was zo’n moment dat iedereen in de week eens nodig heeft. Ik keek ook nog naar een paar oude afleveringen van Friends en Gossip Girl om de namiddag helemaal compleet te maken. Ik probeer vaak mijn hele dag te plannen en te zorgen dat ik nog wat tijd over heb. Ik deel mijn dag in in bepaalde activiteiten, die ik dan probeer te doen in een bepaalde tijd. Maar nu weet ik ook van mezelf dat zoiets nooit bij me gaat werken. Zeker niet op deze leeftijd. Ik moet wel nog kiezen wat ik die dag gedaan wil hebben, maar extra stress is echt het laatste wat ik nodig heb en ik besef dat ik stress krijg door al dat onnodig plannen. Mijn bedoeling daarmee was iets doen op een dag en niet de hele dag niksen, maar dat is juist hetgene waardoor ik relax. Niet nadenken doet echt wonderen en dat is een beetje de conclusie van deze hele namiddag. Een tip voor elk meisje en elke vrouw: eens een uurtje niet nadenken.  ‘Turn off your mind, relax, and float downstream.’ – John Lennon

2 thoughts on “AFTERNOON TEA

  1. simonerosalie

    Ik kan niet wachten tot ik vakantie heb en ook de tijd heb om even zo intens te genieten van relaxen! Lekker hoor. X

    Reply

Leave a Reply

