2 FRISSE ZOMERDRANKJES

Afbeelding

Een zomerdagje in je bikini met een goed boek en wat muziek is geweldig. En waar ik het meest naar uitkijk deze zomer zijn dan zo’n luie dagen in een ligzetel aan het zwembad.  Bij een moment zoals dat is een verfrissend drankje en een gezond hapje wel heel onmisbaar. In plaats van een cola of limonade kan je ook eens een smoothie of een cocktail maken. Bij een vriendin heb ik een overheerlijke frambozen smoothie gedronken. Dat was echt het perfecte zomerdrankje! Thuis heb ik het drankje nog eens zelf gemaakt. De smoothie klaarmaken is echt gemakkelijk en het duurt maar heel eventjes.

FRAMBOZEN SMOOTHIE
Om deze smoothie te maken, moet je eerst kiezen welk soort fruit je wilt gebruiken. Ik koos voor frambozen omdat ik dezelfde smoothie wou maken als die van m’n vriendin.  Je gebruikt het best bevrozen fruit voor de vaste structuur van je drankje. Ik heb het met gewoon fruit gemaakt. Mijn drankje was dan ook veel meer lopend. Je neemt de frambozen en wast ze goed. Doe ze dan in een blender. Giet er ook fruitsap bij. De hoeveelheid fruitsap kan je zelf kiezen. Dan blend je en dan ben je klaar! TIP: Om je drankje nog wat mooier te maken, kan je zoals mij suiker op de rand van je glas doen. Je neemt een bordje en doet er een beetje kristalsuiker op. Je wrijft de rand van je glas in met citroen en dan plaats je het glas ondersteboven met de rand naar onder op het bordje.

   frambozen smoothie       Afbeelding

FRUIT COCKTAIL
Eerst vul je je glas voor 1/3 met schweppes tonic. Dan vul je het voor 2/3 met fruitsap. Je voegt er ook een koffielepeltje kristalsuiker aan toe.  Je roert dan best eens met een lepeltje in het drankje. Neemt een paar druiven en snijd ze tot het midden in twee. Snijd ook een paar stukje citroen en appelsien en plaats ze op de rand van je glas. Je bent klaar!

schweppes     fruity cocktail    Afbeelding

Leave a Reply

